lunes, 26 de agosto de 2013

ClassDojo

Fa un parell d'anys vaig descobrir ClassDojo. i em va encantar. Sempre m'havien semblat discutibles les maneres d'avaluar els aspectes actitudinals dels alumnes. ClassDojo és una eina gratuïta molt útil per avaluar l'actitud dels estudiants i fer que s'hi sentin implicats. El professor entra a l'aplicació, es crea les seves classes, i dóna d'alta els seus alumnes. Es poden personalitzar actituds positives i negatives. Jo l'utilitzo durant la classe, primer hi passo llista, i més tard (el tinc sempre projectat en una pestanyeta) avaluo comportaments positius i negatius. Els últims 5 minuts de classe repasso amb cada alumne si es mereix un comportament global positiu o negatiu. En cas de divergència d'opinions ho discutim en privat. 
Aquesta eina fa que els alumnes s'interessin pel seu progrés i a més, amb el seu compte, poden veure a cada moment com van millorant (o no). També és possible generar comptes pels pares perquè puguin veure el progrés del seu fill.
Actuament només es pot trobar en anglès i també castellà. La traducció catalana l'estem preparant i espero que pugui estar disponible ben aviat. També existeix l'app per iOS i Android.

No hay comentarios:

Publicar un comentario